Το Νηπιαγωγείο αποτελεί έναν σημαντικό σταθμό στη ζωή των παιδιών και έναν σπουδαίο πρώτο χώρο κοινωνικοποίησης και αγωγής. Συγχρόνως είναι μία περίοδος απομάκρυνσης των νηπίων από την ασφάλεια της οικογενειακής θαλπωρής και απόπειρας της πρώτης εξωοικογενειακής κοινωνικοποίησης με ταυτόχρονη εισαγωγή στα πρώτα εκπαιδευτικά βήματα.
Η μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Αποτελεί το πέρασμα σε έναν άγνωστο κόσμο και σηματοδοτεί ένα νέο και σημαντικό στάδιο εξέλιξης τόσο του ίδιου του παιδιού όσο και της οικογένειάς του και γι’ αυτό θεωρείται μια από τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας.
Την περίοδο αυτή παρουσιάζονται ιδιαίτερα έντονες αλλαγές τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον. Οι συνηθέστερες αλλαγές που έχουν να αντιμετωπίσουν τα παιδιά είναι οι εξής:
- η αύξηση του αριθμού των μαθητών μέσα στην τάξη
- το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα διαμονής τους μέσα στην τάξη
- οι αλλαγές στον τύπο και το βαθμό εμπλοκής των γονέων
- η αύξηση προσδοκιών για ατομική εργασία
- η λιγότερη ατομική βοήθεια με την παράλληλη συναισθηματική υποστήριξη του εκπαιδευτικού
- το διαφορετικό περιεχόμενο προγράμματος
- η διαφοροποίηση του τρόπου διδασκαλίας και προσέγγισης των μαθητών από τον εκπαιδευτικό
Οι συνηθισμένες ερωτήσεις που θέτουν τα παιδιά είναι: «Γιατί να πάω σε άλλο σχολείο; Μ’ αρέσει αυτό που είμαι.» «Τι παιχνίδια θα υπάρχουν στο καινούργιο μου σχολείο;», «Θα έχω τα ίδια παιδιά στην τάξη μου;», «Πού θα είναι οι συμμαθητές μου; Μήπως χάσω τους φίλους μου;»
Είναι λοιπόν απαραίτητο και οι γονείς να αντιληφθούν τη σημασία αυτής της σπουδαίας αλλαγής στη ζωή των παιδιών τους. Η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή αλλά πρωτίστως στη καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας. Είναι σημαντικό λοιπόν τα παιδιά έχουν από την αρχή μια θετική εικόνα για το σχολείο.
Στο ΑΞΙΟΝ έχοντας αντιληφθεί πλήρως την αξία της ομαλής μετάβασης και με βάση τα διεθνή πρότυπα σχεδιάζουμε κάθε χρόνο ειδικά προγράμματα προσαρμογής των μαθητών της Α’ δημοτικού στο νέο σχολικό περιβάλλον.
Κάθε χρόνο με την Α’ δημοτικού:
- Φροντίζουμε να κατοχυρώσουμε το σχολείο στη συνείδηση των μαθητών ως μια άλλη μεγάλη οικογένεια.
- Με το πρόγραμμα υιοθεσίας από την ΣΤ’ δημοτικού η προσαρμογή επιτυγχάνεται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και έχουμε μηδενικά φαινόμενα εκφοβισμού.
- Δεν παραγκωνίζουμε το παιχνίδι. Αντίθετα το χρησιμοποιούμε ως εκπαιδευτικό εργαλείο.
- Εφαρμόζουμε συνεχείςσυναντήσεις με τους γονείς της Α’, τους συμβουλεύουμε και τους καθοδηγούμε για απορίες, αγωνίες, επιφυλάξεις.
- Εστιάζουμε στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην ένταξή τους σε μια ομάδα – σε μια παρέα.
- Καταφέρνουμε οι μαθητές να κατακτούν τους μηχανισμούς ανάγνωσης και γραφής στις αρχές Δεκεμβρίου. Ξεκινάμε να γράφουμε πολλές εκθέσεις και αποκτούμε ευχέρεια στην παραγωγή λόγου.
- Εντάσσουμε τη λογοτεχνία και τα projects από τους πρώτους κιόλας μήνες.
- Στηριζόμαστε στη βιωματική μάθηση παρέχοντας όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα στους μαθητές. Κάθε μήνα υλοποιούμε πολλές δράσεις αλλά και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
- Δεν ξεχνάμε να περνάμε καλά.
- Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να διαβάζουν μόνα τους, πώς να ρυθμίζουν τον χρόνο τους, πώς να είναι επιμελείς μαθητές.
- Ολοκληρώνουμε τα μαθήματα στο σχολείο, για να απολαμβάνουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους.
- Κάνουμε Αγγλικά και Πληροφορική με διασκεδαστικό τρόπο και με πολύ παιχνίδι.
- Στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές έχουν όλες τις απαραίτητες δεξιότητες για να συνεχίσουν την τους πορεία τους στο δημοτικό.
Αντιλαμβανόμαστε και σεβόμαστε απόλυτα τις αγωνίες των γονέων που τα παιδιά τους θα πάνε για πρώτη φορά «στο μεγάλο σχολείο». Ελάτε από κοντά να συζητήσουμε για τη νέα αυτή εμπειρία, να σας συστήσουμε ένα σχολείο που θα σας βγάλει από τη δύσκολη θέση και θα πετύχει το καλύτερο για το παιδί σας σε αυτή την τρυφερή ηλικία.