Στα πλαίσια του project της ΣΤ’ για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και του μαθήματος Φυσικών της Ε’, είδαμε από κοντά τη λειτουργία ενός φράγματος, αποκτώντας μια ακόμη εμπειρία που θα συντελέσει στην ταχύτερη και αποτελεσματικότερη κατάκτηση της γνώσης! Οι μαθητές παρατήρησαν το λιθόρριπτο φράγμα και τον ταμιευτήρα του, έμαθαν για τον τρόπο λειτουργίας του υδροηλεκτρικού σταθμού αξιοποιώντας μάλιστα τις γνώσεις τους για τις μορφές ενέργειας και τις μετατροπές της. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το κέντρο ελέγχου, παρατήρησαν τη μακέτα του υδροηλεκτρικού συγκροτήματος, μίλησαν με τους υπευθύνους και τους εξέφρασαν τις απορίες τους για τη λειτουργία του σταθμού και την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών και περιστατικών.
Στο βιωματικό σχολείο η μάθηση δεν μπορεί απλά να στηρίζεται σε γνώσεις, αλλά σε εμπειρίες της καθημερινής ζωής των μαθητών και ερεθίσματα που αποκτούν σε αυτήν. Το βιωματικό σχολείο πρέπει να ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ σχολικής τάξης, καθημερινότητας των μαθητών και κοινωνικής πραγματικότητας. Άλλωστε μόνο όταν βιώνουμε κάτι με την ψυχή μας, μπορούμε να το μάθουμε!