Στη νέα οργάνωση του μαθήματος της Φυσικής ο πραγματικός κόσμος γίνεται αντικείμενο αλλά ταυτόχρονα και μέσο διδασκαλίας. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και ωθούνται να παρατηρούν, να συλλέγουν δεδομένα και να τα ταξινομούν, να διατυπώνουν υποθέσεις και να τις ελέγχουν και τέλος να οδηγούνται σε συμπεράσματα και να ελέγχουν την εγκυρότητά τους. Τα πειράματα καταλαμβάνουν σημαντικό μέρος του μαθήματος, με τους μαθητές, ως μικροί πειραματιστές, να συμμετέχουν ενεργά προσπαθώντας να βρουν απαντήσεις σε ερωτήματα που τους αφορούν και σχετίζονται με την καθημερινότητά τους. Τα υλικά μάλιστα προέρχονται από την καθημερινή ζωή των μαθητών και δεν είναι άγνωστα χημικά στοιχεία με μεγάλη επικινδυνότητα. Με αυτό τον τρόπο οι γνώσεις αναπτύσσονται απευθείας στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής και δε χρειάζεται η μεταφορά τους σε αυτή κάποια στιγμή στο μέλλον.
Με αυτό τον τρόπο εργάζεται και η Ε΄ Δημοτικού που έκανε την αρχή μ΄ ένα απλό, διασκεδαστικό και αποτελεσματικό πείραμα για τη μέτρηση του όγκου. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, οι ομάδες όχι μόνο πειραματίστηκαν, αλλά ταυτόχρονα απόλαυσαν το μάθημα, λύνοντας ταυτόχρονα τις απορίες τους!
Ο δάσκαλος της Ε΄Δημοτικού,
Ραφαήλ Ευθυμιάδης.